maandag 8 april 2013

Kleur.....

Winter,
De winter duurt zo lang, ik verlang naar kleur.
Daarom is mijn quiltje naar aanleiding van het gedicht van K, Schippers:

Als je goed 

om je heen kijkt

zie je dat

alles gekleurd is.  

Ik heb eerst blauwachtige losse stroken aan elkaar gestikt en deze een winterse uitstraling gegeven met verschillende lagen verf. 

Daarna heb ik met een zeefdruk de handgeschreven tekst aangebracht.

Daarna heb ik de uitgebloeide hortensia met een organza accent en te tekst uit de vrije hand machinaal beborduurd. 

 

 





4 opmerkingen:

Unknown zei

Echt een uitgebloeide hortensia, mooi werkje!

Lya zei

Leuke quilt! Mét jou (en waarschijnlijk vele anderen) verlang ik nu wel naar een kleurig voorjaar.
Lya

Hannie de Beer zei

Erg goed gevonden Henriët! Winters, maar toch al een voorbode voor de lente!

Dea zei

Mooie quilt bij een mooi gedicht.